Yalın Tutku Kitap Alıntıları


Kitap adı: Yalın Tutku

Yazarı: Annie Ernaux 

Bu ilişkide benim için kronoloji yoktu; sadece onun varlığını ya da yokluğunu biliyordum. “Her zaman” ile “bir gün” arasında durmadan gidip gelen bir tutkunun işaretlerini biriktiriyorum…


Lüks, bir erkeğe ya da bir kadına olan tutkuyu yaşayabilmektir.


 Çocukken benim için lüks, kürk mantolar, uzun elbiseler ve deniz kıyısındaki villalardı. Daha sonra, bunun entelektüel bir yaşam sürmek olduğuna inandım. Şimdi bana öyle geliyor ki lüks aynı zamanda, bir erkeğe ya da bir kadına olan tutkuyu yaşayabilmektir. 


Tutkumu açıklamak değil -bu, onu bir hata ya da gerekçelendirilmesi gereken bir kargaşa olarak kabul etmek anlamına gelir- sadece sergilemek istiyorum


 İçimden geçen zamandan başka bir şey değildim artık. 


Şarkılar yaşadığım şeye eşlik ediyor, onu meşrulaştırıyordu. 


gün içinde hep bir şeylerle uğraşmaya, tembel tembel oturup kalmamaya çabalıyordum, aksi halde kaybolup gidecektim. 


Bir arzu sermayesini tüketiyorduk. Fiziksel yoğunluk düzeyinde kazanılan, zaman düzeyinde yitiriliyordu.


...zira 1gun benim öyküm de onlar gibi olacak, A.'nın ve benim belleğimde solmuş kırıntılara dönüşecekti... 

 

 Yorgunluktan bitkin düşünceye dek sevişmek, son kez yapıyormuşcasına. (Son kez olmadığını kim garanti edebilir ki ?)

 

 

 


3 Yorumlar

  1. " İçimden geçen zamandan başka bir şey değildim artık." şu alıntı çarpıcıymış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim yorumunuz için teşekkür ederim hocam

      Sil
  2. İnsan hele çalışmıyorsa gün bitmez. Muhakkak bir şeylerle vakit öldürmeli.

    YanıtlaSil
Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski