Karton Bardakta İçecek İçmenin Zararları!

Merhaba bugün sizlere karton bardak üzerinde içtiğiniz bir içeceğin sağlığa vereceği zararları anlattık hadi konumuza geçelim.

Hindistan Teknoloji Enstitüsü karton bardaklar üzerinde bir deney yaptı.
Araştırmacılar karton bardakların içine 85-90 santigrat derecede su dökerek 15 er dakika beklettiler.
Ardından sıcak suyu güçlü bir mikroskop altında kontrol ettiler 
Sadece bir kaç yudum başına 25 bin mikroplastik buldular Çalışma ekibinin lideri olan Sudha Goel, "Bir kağıt bardakta günde ortalama 3 normal fincan çay veya kahve içen kişi çıplak gözle görülemeyen 75 bin mikroplastik parçacığı yutacaktır." dedi.
"İyi de ben zaten plastik bardak kullanmamak için karton bardak tercih ediyorum. Bunun içinde plastik nasıl olabilir ki?"

Bu şekilde düşünmeniz gayet normal, hemen açıklayalım.

Karton bardakların diş yüzeyi karton dur. Fakat İç Yüzeyleri Karton Değildir. İç Yüzeyleri Karton olur ise bir müddetten sonra içinde olan içecek dışarı akacağından dolayı iç yüzeyini plastik yapmışlardır. Bu arada sağlığa en büyük zararı ise kansere davetiye açmasıdır.

Dr. Goel: "Mikroplastikler, iyonlar gibi kirletici maddeler, paladyum, krom ve kadmiyum gibi toksik ağır metaller için taşıyıcı görevi görür. Zaman içinde düzenli olarak tüketildiğinde, sağlık üzerindeki etkileri ciddi olabilir." Demiştir.

25 Yorumlar

  1. Karton bardakta hiç içmem, kokuyor zaten. Sağlıksız olduğu belli, cam bardaktan şaşmamak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cam en sağlıklısi yorumunuz için teşekkür ederim hocam

      Sil
  2. Ayyy arada iş yerinde içiyordum ama allah korusun. Şu an bıraktım bitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hayla işlerinde içiyorum cam bardak yok :) Yorumunuz İçin Teşekkür Ederim Hocam

      Sil
  3. Bir dönem sıcak içecek için karton bardak kullanıyordum. Zararını öğrenince bıraktım. Yazınızda mikroskop incelemesi sonucu çıkanlar iyice gözümü korkuttu. Sadece soğuk içecekler için kullanılmalı karton bardaklar. Camdan şaşmamak lazım.
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen hocam:) Yorumunuz İçin Teşekkür ederim

      Sil
  4. Çok önemli ve faydalı bir konuya değinerek bizleri aydınlattığınız için emeğinize ve gönlünüze sağlıklar diler, teşekkür ederim.

    Bizler de güya karton bardakta içiyorduk diye kendimizi kandırıyormuşuz. Zaten benim aklım almıyordu. Yüz derece kaynayan su, bu bardağa döküldüğün de en az 80 derecelik sıcaklığını muhafaza ettiğin de o bardağın yapısındaki tüm bileşenlerden birazcık suyuna geçirdiği muhakkaktı.
    Adına karton bardak deniyordu ama demek ki, iç yüzeyi plastikmiş. Camdan vazgeçmemeiz gerekiyor.

    Düğün, cenaze ve diğer toplantılar gibi bir hayli kalabalık ortamlarda sıcak ya da soğuk içecekler karton bardaklarla servis ediliyor. Ben genelde bu ikramları kabul etmiyorum, ama karton bardakla servis edildiği için değil de diğer yönden yani hijyen benim için çok önemli. Acıkırım, susarım; ama asla ne yer, ne de içerim. Demek ki, iyi yapıyormuşum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam hijyen konusunda her insan sizin gibi olmalı bende normalde kullanmıyorum Fakat işyerinde mola saatlerinde kullanıyorum:(
      Yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  5. İkisi de çok zararlıymış, iç taraflarında da plastik var demek ki güzel bilgi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu öğrenmenize sevindim :) yorumunuz için teşekkür ederim hocam

      Sil
  6. Aynen öyle hocam:) Yorumunuz İçin Teşekkür ederim hocam:)

    YanıtlaSil
  7. Aslinda çoğumuz karton bardakta çay içmeyi sevmiyoruz ama dişardayken malesef oluyor. Üstelik birde para ödeyerek aliyoruz. Açikcasi karton bardaklarin bu kadar detayli bileşenlerinin olduğunu bilmiyordum. Makaleniz bayagi faydali oldu. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim hocam yorumunuz için teşekkür ederim:)

      Sil
  8. I didn't know about this, thanks for sharing

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I'm glad you like it, thank you for your comment

      Sil
  9. Çok faydalı bir yazı olmuş elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim hocam yorumunuz için teşekkür ederim

      Sil
  10. Hi!
    I knew that drinking in cardboard cups was bad, but I didn't know how many micro plastics we took in a sip🤯🤯
    Thanks for the information!
    Take care!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you for your comment. I'm glad you learned.

      Sil
  11. Muy interesante articulo, desconocia esto, pero ya temere tambien a los vasos de carton, saludos:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you for your comment. I'm glad you learned.

      Sil
  12. Bilgi için çok teşekkür ediyorum. Eşim ve ben gezilerimize gittiğimizde cam ya da porselen kupamızı taşıyoruz çantamızda. İyi ki kullanmıyormuşuz karton bardak. Kullananları da uyaracağım. Zira çok önemli bir konu.

    YanıtlaSil
Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski