Oğuz Atay Tutunamayanlar Alıntıları


Yazar :Oğuz Atay

Kitap Adı :Tutunamayanlar

Beni bir gün unutacaksan, bir gün bırakıp gideceksen, boşuna yorma derdi; boş yere mağaramdan çıkarma beni. Alışkanlıklarımı özellikle yalnızlığa alışkanlığımı kaybettirme boşuna

 

Şu anda, sana güzel bir söz söyleyebilmek için, on bin kitap okumuş olmayı isterdim." dedi: "Gene de az gelişmiş bir cümle söylemeden içim rahat etmeyecek: seni tanıdığıma çok sevindim kendi çapımda

 

Ben iç dünyama dönüyorum. Orada hayal kırıklığına yer yok

 

Beni ya şımartın ya da kapı dışarı edin! Yarı içtenliğe dayanmam zor benim

 

Kitapçıların ve çiçekçilerin bazı özellikleri olmalıdır Olric. Gelişigüzel insanlar bu mesleklerin içine girmemeli. Kitaplar ve çiçekler özel bir itina isteyen varlıklardır.

 

Ben seni görür görmez anlamıştım: bütün kaygısız görünüşünün altında, duygulu, içine kapanık bir insan olduğunu.

 

Kitap okuyamamak düşüncesi beni korkutuyordu

 

 Ben ölüyorum: görmüyor musunuz?


Normal bir insan olmaya zorladılar, bana boş yere vakit kaybettirdiler. Olmayınca da, anormal dediler

 

bütün çirkinlikleri açıkça gördüğüm için hayattan tiksiniyordum.

 

Anlamadım Olric.Anladınız efendimiz. Anlamaktan korkuyorsunuz sadece


2 Yorumlar

Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski