Yaprak Dökümü Özeti Ve Alıntıları

Yazar : Reşat Nuri Güntekin

Yaprak Dökümü Kısa Özeti

Ali Rıza Bey, değerlerini her şeyden üstün tutan bir aydındır. Ahlak, dürüstlük ve adalet vazgeçemeyeceği değerlerdir. Trabzon'daki memurluk görevinden ayrıldıktan sonra karısı ve beş çocuğuyla İstanbul'a gelir. Ailesiyle beraber Bağlarbaşı'ndaki babadan kalma eve yerleşirler. Bir süre işsiz kaldıktan sonra Muzaffer Bey'in müdürlük yaptığı şirkette çalışmaya başlar.

Ali Rıza Bey, eski bir tanıdığının kızı Leman'ın şirkette işe alınmasına aracı olur. Bir süre sonra Leman'la şirket müdürü Muzaffer Bey'in ilişkisi olduğunu öğrenir. Ali Rıza Bey bu durumu gururuna yediremeyip işten ayrılır. Oğlu Şevket'in bir bankada iş bulup çalışmaya başlamasıyla biraz rahatlar. Artık evin bütün yükü Şevket'in omuzlarındadır. Karısı Hayriye Hanım ile kızları Necla ve Leyla, eve para getirmeyen babalarına karşı saygısız davranmaktadır.


Şevket iş arkadaşı Ferhunde ile yakınlaşır. Kadının kocası olayı öğrenince Ferhunde'yi kovar. Şevket, Ferhunde ile evlenmek ister. Ali Rıza Bey, bu evliliğe karşı çıkar. Hayriye Hanım, Ali Rıza Bey'e baskı yapar. Ali Rıza Bey, Şevket'in Ferhunde'yi çok sevdiğini anlayınca evlenmelerine izin verir.

Yaprak Alıntıları 

Hiçbir şeyin farkında değil gibi göründüğüm halde her pisliği görüyordum


Biz, birbirimiz için ölmüş sayılırız. 

 

Çirkinin ağzındaki güzel söz, acizin ağzındaki haklı söz kadar boş faydasız bir şeydi.


İnsanların paradan başka şeylerle de mesut olacaklarına inanarak yaşadım. O kanaatle öleceğim. 


Ben eski bir insanım. Anlaşmamıza imkân yok. İnsanların paradan başka şeylerle de mesut olucaklarına inanarak yaşadım. O kanaatle öleceğim

11 Yorumlar

  1. Çok güzel bir eserle başlangıç yapmışsınız. Blogunuz hayırlı olsun 😊🤚

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Bilgi Dayı.
    Sayfanıza nasıl ulaştığımı izah etmek istiyorum. Takipçi eklentisine bıraktığınız profil resminize tıkladım ve açılan penceredeki takip ettikleri blog listesindeki "Bilgi Dayı" linkine tıklayarak sayfanıza ulaştım. Ancak, sayfama bıraktığınız yorum linkinden ulaşamadım. Yorumunuza karşılık verdiğim cevab-i yorum da neden ulaşamadığımı açıkladım. Çok garip bir durum. Nedenini ben de anlamış değilim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip ettiğiniz için teşekkür ederim hocam sizi yormuş isem kusura bakmayın

      Sil
  3. İlk öncelikle tavsiyeniz için teşekkürler blog ayarlarımı değiştirdim yorumunuz için teşekkür ederim hocam

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar.
    Estağfurullah, "yitik bulununca emek zayi olmaz" derler. Blog sayfama bırakmış olduğunuz yorum linkine tıklayarak profilinize ve blog sayfalarınızın linkine ulaşabiliyorum. Herhalde sorunu çözmüşsünüz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  5. İnsanların paradan başka şeylerle de mesut olacaklarına inanarak yaşadım. O kanaatle öleceğim. Bu söze çok iyimiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ederim hocam daha iyi alıntılar ve kitaplar ile karşınızda olacağım

      Sil
  6. aramıza hoşgeldiniiz :) bloglara üye olmadan okuyorum ama iyi okurlardanımdır :) blog çevremiz çok iyidir :)

    YanıtlaSil
Dikkat Spama düşen yorumlar denetimden geçerek yayınlanacaktır.

:)

;)

:D

:(

=(

:@

:X

:O

:P

:F

:Y

:A

<3


:T

:H

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski